Øks
Ofte stilte spørsmål.
Handle hos Hoggjern.
Må jeg opprette en konto?
Nei. Du kan surfe og handle som gjest hvis du ikke ønsker å opprette en konto. Være klar over; uten konto får du ikke tilgang til dine tidligere ordrer, ønskeliste, hurtigbestilling eller innkjøpsliste.
Gir dere veiledning i valg av verktøy?
Ja. Du kan ringe oss for en hyggelig prat eller sende oss en e-post. Hvis du er nybegynner kan vi anbefale artikkelen essensielle verktøy for trearbeid.
Hvordan fungerer betaling?
Når du legger inn en ordre og kommer til kassen, så velger du ønsket betalingsform. Betalingen trekkes først når ordren er ferdig behandlet hos oss og pakken påføres fraktetikett. På denne måten kan du være trygg på at vi har varene på lager før vi trekker betalingen.
Kan bedrifter handle i nettbutikken?
Ja. Bare legg inn navn på firma ved utsjekk. Det kreves et betalingskort for å gjennomføre transaksjonen. Du kan også velge faktura. Denne må betales før vi sender ut varene. Faktura utstedes også digitalt etter kjøp og sendes på e-post. Sjekk spam hvis du ikke mottar denne.
Kan jeg få rabatt?
I utgangspunktet selger vi varer til veiledende pris. Sjekk nettsidene jevnlig for å se om vi har kampanjer eller tilbud. Du kan også melde deg på nyhetsbrev for å se om vi har noen produkter på salg.
Finnes det en fysisk butikk jeg kan besøke?
Ja. Du kan besøke vår butikk i åpningstiden. Merk at vi noen ganger er avgårde, så det kan lønne seg å ta kontakt først.
Kan jeg handle utenfor Norge?
Nei. Vi selger eller sender ikke til utlandet.
Kan jeg teste verktøy før jeg kjøper?
Vi har endel verktøy hos oss som er i daglig bruk. Dette kan du få teste på forespørsel.
Sikkerhet.
Er min private informasjon trygg?
Ja, så langt teknologien tillater. Man kan aldri beskytte seg 100% mot tap av informasjon, men vi gjør alt vi kan for å forhindre det. Et grep er kun å samle inn informasjonen som er nødvendig. Et annet tiltak er at vi ikke samler inn personopplysninger som kan regnes som privat informasjon, eksempelvis bankkort, personnummer, fødselsdato o.l.
Tilbyr dere to-faktor innlogging?
Ja. Du kan velge å aktivere to-faktor etter at du har opprettet din konto hos oss.
Er det trygt å handle på nettsiden?
Det er så trygt som teknologien tillater. Vi har mange sikkerhetsbarrierer på plass; to-faktor innlogging, krypterte nettsider, filter mot ondsinnede angrep, varselsystemer og de sikreste betalingsløsningene i markedet. Alt overvåkes 24/7 av eksperter og av automatiske systemer.
Må jeg opprette en konto?
Nei. Du kan surfe og handle som gjest hvis du ikke ønsker å opprette en konto. Være klar over; uten konto får du ikke tilgang til dine tidligere ordrer, ønskeliste, hurtigbestilling eller innkjøpsliste.
Gir dere veiledning i valg av verktøy?
Ja. Du kan ringe oss for en hyggelig prat eller sende oss en e-post. Hvis du er nybegynner kan vi anbefale artikkelen essensielle verktøy for trearbeid.
Hvordan fungerer betaling?
Når du legger inn en ordre og kommer til kassen, så velger du ønsket betalingsform. Betalingen trekkes først når ordren er ferdig behandlet hos oss og pakken påføres fraktetikett. På denne måten kan du være trygg på at vi har varene på lager før vi trekker betalingen.
Kan bedrifter handle i nettbutikken?
Ja. Bare legg inn navn på firma ved utsjekk. Det kreves et betalingskort for å gjennomføre transaksjonen. Du kan også velge faktura. Denne må betales før vi sender ut varene. Faktura utstedes også digitalt etter kjøp og sendes på e-post. Sjekk spam hvis du ikke mottar denne.
Kan jeg få rabatt?
I utgangspunktet selger vi varer til veiledende pris. Sjekk nettsidene jevnlig for å se om vi har kampanjer eller tilbud. Du kan også melde deg på nyhetsbrev for å se om vi har noen produkter på salg.
Finnes det en fysisk butikk jeg kan besøke?
Ja. Du kan besøke vår butikk i åpningstiden. Merk at vi noen ganger er avgårde, så det kan lønne seg å ta kontakt først.
Kan jeg handle utenfor Norge?
Nei. Vi selger eller sender ikke til utlandet.
Kan jeg teste verktøy før jeg kjøper?
Vi har endel verktøy hos oss som er i daglig bruk. Dette kan du få teste på forespørsel.
Frakt og retur.
Hvilke fraktalternativer tilbyr dere?
Vi benytter Bring. Du vil se dine alternativer ved utsjekk basert på pakkens størrelse og vekt. Store forsendelser som høvelbenker avtales i hvert enkelt tilfelle. Du kan også hente din pakke gratis hos oss.
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken i tide?
Posten og bring har endret fristen for å hente pakker fra 14 til 7 dager. Hvis pakken ikke hentes innen 7 dager blir den sendt i retur. Retur og ny forsendelse må dessverre betales av deg som mottaker av pakken.
Kan jeg sende til en annen adresse?
Ja, så lenge det er en folkeregistrert adresse. Dette velger du enkelt ved utsjekk i nettbutikken.
Hvordan fungerer retur?
Hvis du ønsker å returnere en vare til oss må du opprette returen og betale for den selv. Du kan få refundert dine kostnader etter billigste fraktalternativ hvis det er en reklamasjon. Ved retur grunnet åpent kjøp betaler du retur selv.
Hvor lang tid før pakken kommer?
Vi pakker din bestilling samme dag eller påfølgende virkedag. Bring frakter varene normalt fra 1-5 dager i Norge. Du får beskjed på e-post/ sms som du oppgir ved bestilling.
Hva gjør jeg hvis pakken er skadet?
Sjekk pakken grundig når du henter den. Er den skadet må det rettes til befrakter, dvs. Bring. Dette er fraktleverandørens ansvar. Spør om skadeskjema der du henter pakken. Ta bilde og dokumentér skadene.
Pakken har ikke ankommet?
Sjekk sporingskoden du fikk i e-post fra Bring. Ingen e-post? Sjekk spam. Med sporingskoden (link) vil du kunne se hvor pakken befinner seg. ta kontakt med Bring for spørsmål om frakt. Dette kan ikke vi hjelpe deg med da det er fraktleverandørens ansvar.
#Hoggjern
Følg oss på Instagram!